Laga Arlas knäck till Julen

torsdag 26 november 2009

Advent närmar sig

Idag när jag cyklade hem från gympan kunde jag bara hemma i byn räkna till 5 adventspyntade fönster... Längtar tills imorgon då jag tycker det känns okej att sätta upp stjärnor och ljusstakar och mina fina julgardiner... Förr pyntade jag inte med tomtarna förrens veckan innan jul, men numera kommer dom fram till första advent... Jag vill kunna njuta av dom så länge som möjligt, dessutom så vill jag ha den riktiga julkänslan när mina gäster kommer till Glöggfesten... Och efter att Casper föddes vart det ännu mer, då vi ju skall hinna med kalas runt luciatid oxå...

I år skall Casper dessutom ha sitt första barnkalas, ett TOMTEKALAS... Då måste ju huset vara fullt av tomtar... Tror även jag skall sätta upp granen innan kalaset... Den brukar få vänta lite längre än tomtarna...

Dock har jag de 1½ dagarna jag varit hemma och VAB:at med mellangrabben (fick yrsel och illamående av vaccinet) börjat fixa hemma... Ute är det klart, bara uteplatsens ljus som skall kopplas in... Kan ge er en liten tjuvkik hur det vart, är riktigt nöjd :-) ...



 

Svårt att få bra bilder i mörkret, min kamera är inte den bästa...

Tomten som står på trappen, den stora, har min farfar gjort då han var på topp... Nu har han varit borta i 2 år men hans minne lever kvar speciellt i juletider... Har en mycket fin julgardin med tomtar på som han har målat... Den skall upp i Caspers rum... Den är viktig för mig, mycket viktig...  

Men imorgon äntligen :-) ...  


Många varma kramar Linda

2 kommentarer:

Elin - Julbloggen sa...

Jättemysiga bilder!

Jul hos Mattssons sa...

Tack, synd bara att snön inte vill infinna sig...