Laga Arlas knäck till Julen

torsdag 19 november 2009

Glöggfest 2009

Den 5 december är det dax för den 8:de årliga glöggfesten hos mig... Vara bara för 2 år sedan jag tyvärr fick lov att ställa in festen p.g.a. lite väl mycket sorgligheter och bekymmer i familjen... I år är upplägget så att vi börjar ute på gården, så jag hoppas mina gäste klär sig varmt och att snön har kommit... Där hälsas dom välkomna med glögg och pepparkakor såklart och vi grillar även korv... Eftersom alla skall medtaga en julklapp för en kostnad på max 30kr (är ju bara en rolig grej) så blir det en lite grejja med det innan vi går in... Men själv julklapparna delas inte ut förrens vi kommit in i mitt julpyntade hem...

Förut ett år så hade jag ett JÄTTEjulkorsord, ett annat år var det gissa julsången och ett år var det skattjakt ute... Är kul att hitta på lite skoj att göra med vännerna... Och eftersom de flesta återkommer år efter år så är det ju tydligen uppskattat... För mig är själva planeringen nästan lika rolig som själva festen... Men bara nästan, för mina underbara vänner gör ju hela grejen till vad det är...

Jag välker alltid att bjuda på Blossas Lättglögg sen får alla fylla på med Rom efter egen smak... Så att även de som av någon anledning inte vill ha alkohol oxå kan få glögg... Sen så tycker jag att Lättglöggen är så god att den räcker... Russin och mandel som tillbehör är givetvis en självklarhet...

Och i och med att glöggfesten är vid andra advent så åker ju de flesta pynten fram redan till första advent... För att sedan inför sonens kalas även ta fram julgranen till hans stora lycka... Så är det att ha ett barn som fyller 9 dagar före jul... Han längtar efter julen för då vet han att han fyller år... Mammas älskade pepparkaksgubbe som nu fyller 6 år... Han skall ha sitt första riktiga barnkalas i år, men jul som tema såklart... Lär väl bjuda på lussekatter, pepparkakaor, julmust och clementiner :-) (han äter inge godis) ...



Förra årets luciande på "dagis"


Många varma kramar Linda

Inga kommentarer: