Laga Arlas knäck till Julen

tisdag 24 november 2009

Julstök

Tog verkligen tag i julstöket igår, så nu är alla gardiner och dukar som skall fram strykna och bara ligger och väntar... Jullådorna har kommit ner från vinden, men jag tror jag missat en för jag saknar lite ljusslingor... Så idag skall jag fortsätta kolla av vad jag har och vad som saknas... Sen hoppas jag att jag får en stund över till att göra granrisgirlangen till verandan...

Hade turen att hitta lite småflaskor med blossa glögg på systemet igår, 05, 06 och 08... Så jag smakade på Blossas 08, Blåbär... Den var god men inte bättre än 09...



Den får 4 av 5 mandlar...



Stod framför tv:n med strykjärnet i högsta hugg och kikade då på en julfilm mednas gardinerna blev släta... Såg på Christmas whit the Kranks...




Den handlar om Luther och Nora Kranks som bestämmer sig för att inte fira jul när deras dotter Blair ska vara i Peru över julen... Luther bokar in en kryssning med avresa på juldagen... Men grannarna är INTE nöjda med deras beslut... 

En roligt och stämningsfull film... Får 4 av 5 mandlar...

 

På kontoret på jobbet har jag nu börjat pynta advent lite smått... Köpte en stor julstjärna till mitt besöksbord, en liten mini julstjärna och en mini en till mitt skrivbord... Vackert och stämningsfullt vart det...

Många varma kramar Linda

Inga kommentarer: