Laga Arlas knäck till Julen

torsdag 19 november 2009

Recentioner av film, glögg, choklad, te och must


Tar och gör ett recentionsinlägg på det senaste...

Börjar med en film:




Handlar om en puertorikansk familj i Chicago en julhelg... Ena sonen kommer hem från Irakkriget, en son känner kravet att skaffa barn (fast frun vill inte nu) och dottern är en skådespelare (inte så stor som vissa tror) som kommer hem till mor (som vill skiljas) och far (som har en hemlighet) och kusiner och vänner för att fira jul...

Den har stundvis enorm julkänsla, och vissa scener fick mig att önska att vi i Sverige kunde ha samma ljuvliga traditioner som dom... Som när ALLA går från hus till hus och sjunger julsånger och hämtar upp alla grannarna vartefter, för att gå till en ENORM julfest för alla på kvällen... Men mat och musik och dans...

Den får 4 mandlar av 5




Härnäst får det bli glöggen:


Har smakat till av de småflaskor från Dufvenkrooks glögglåda...




Dufvenkrooks Orginal, smakade som en vanlig starkvinsglögg... Och det är jag inte så där jätteförtjust i egentligen... Tycker lättglöggen med rom eller whiskey är godare då jag tycker spritsmaken blir för framträdande... Så den får 2 av 5 mandlar...









Dufvenskrooks glögg med whiskey var nästa ut... Jag tycker den var inte så söt med lagom smak av whiskeyn... En ljus glögg med mycket värme i smaken...

Den här GILLAR JAG...
5 av 5 mandlar...



Dax för chokladen:




Ja jag vet! Jag äter ju inte godis eller choklad (om det inte är mörk choklad för det får man äta lite av enligt LCHF)... Men en recention av denna måste ju finnas med i min julblogg såklart... Annars så gör jag ju inte mitt jobb... Men jag måste säga att jag vart lite besviken på smaken... Trodde den skulle vara lite mer julig... Visserligen en lätt eftersmak av nåt som kan liknas vid pepparkaka, men inte tillräcklig... Så den får nog bara 2 av 5 mandlar...





Och ett te:



(hittade ingen bild med bara CHAI te:et, men det är den till vänster)

Friggs Green Chai... Är dock inte ett julte, men smaken är julig... Den både luktar och smakar pepparkaksdeg...

5 av 5 mandlar






Sist men inte minst JULMUSTEN:




Lika här, jag ska ju inte drick julmust egentlgien... Men vad är en jul utan julmust och vad är en julblogg utan julmust? Apotekarnes julmust ÄR den godaste av alla... Skummar fint när man häller upp den och en härlig smak... MUMS

5 av 5 mandlar







Många varma kramar Linda

Inga kommentarer: