Laga Arlas knäck till Julen

fredag 13 november 2009

Tidningar och glögg



Började bläddra i ytterligare en nyinköpt jultidning igår kväll, Nya 101 ideér Jul... Är bara den 4:e i år... Men hann inte så långt, så jag kan inte skriva nåt om den ännu... Däremot gillar jag som alltid Amelia Jul... Allt i hemmet julspecial innehöll väl en del intressant oxå, men Allers Julmagasin och Drömhem & Trädgård Jul är jag inte riktigt lika imponerad av... Men jag hittade lite ideé i dom oxå... Sen håller jag på att gå igenom alla min gamla från förr om åren oxå... Man kan ju ha missat något, eller så är det nåt som tilltalar en nu som inte gjorde det förr...

Nått jag bara måste få tag i till i år är en mistel... Det har jag saknat i många år...

Har hittat lite mer glögg jag vill testa...




Dufvenkrooks glögglåda med 5 småflaskor med olika smak... Nu fanns den ju tyvärr inte på systemet här i stan men jag har beställt av en kompis från grannstaden där dom finns... Längtar tills jag får hem dom... Igår kväll vart det Blossas lättglögg (dock lätt spetsad med rom) till serien jag och maken kikade på... De två stora pojkarna som var vakna jublade när jag ropade GLÖGG... Till det så åt dom pepparkakor såklart... Själv nöjde jag mig med lite ost...

Läste i en av tidningarna att i Sverige dricker vi 5 miljoner liter glögg varje jul... Och jag dricker väl 10 bara jag ;-) ... Även om glögg inte ingår i LCHF så vägrar jag avstå den... Pepparkakorna går att klara sig utan till viss del, men glöggen... NOPP, ICKE och OMÖJLIGT...


Många varma kramar Linda

Inga kommentarer: