Laga Arlas knäck till Julen

söndag 6 december 2009

Glöggfesten, fiasko men ändå inte....

Ja, igår hade jag min årliga glöggfest... Den 9:de tror jag bestämt det var (är 1 år mitt i det inte vart något)... Men som FEST var det ett fiasko... Men trots detta så hade vi som var med (vart totalt 4st, p.g.a. av sena avhopp i och med sjukdom mm) en mycket trevlig kväll med glögg, grillad korv, värmeljus, julklappsbyte, sällskapsspel, vin och en hel del godis och pepparkakor... Tack mina underbara vänner Ida & Niklas som ALLTID kommer när jag bjuder... 




Vi trotsar regnet och står ute och grillar och äter korv... Inget stoppar oss inte...  
Vi spelade kampen mellan kvinna och man och såklart vann vi kvinnor :-) ...


 

Denna söta knastomte (mina favoriter i år) köpte jag när jag lyckades få med mig Ubbe till Yllefabriken i Sågmyra på dagen igår... Vilken mysig affär... Helt i min smak vill jag lova... Massa tomtar till mycket bra pris...



Andra advent idag...


Familjen myser med varm choklad med grädde och minimaschmallos (stavas det verkligen så?) och mackor till frukost...


Casper öppnar sin legokalender han fått av mormor (äter ju inte godis och de stora fick en chokladkalendre var) och Rasmus är nyfiken som bara den...

Idag skall jag, Casper och älskade maken (han erbjöd sig väl efter många om och men att följa med) till Falun på julmarknad i Gruvan... Den marknaden är en gedigen julmarknad som jag älskar att gå på... Mycket hantverk och mat och dryck och inget skit... Det enda som är skit är väl vädret då som är regnigt och grått och den lilla snö vi fick är borta :-( ...

Många varma kramar Linda

Inga kommentarer: