Laga Arlas knäck till Julen

söndag 20 december 2009

Granen står så grön och grann i stugan ....

Idag kom julgranen fram och blev pyntad av mig och pojkarna (mest pojkarna)... Nu känns det verkligen som om det är nära... Julmusiken rullar ut ur varje högtalare i huset... Jag går och myser... Har bakat (allt vart dock inte så lyckat så jag får göra nytt försök), handlat alla julmat (bara systemet som skall besökas för lite inhandling av glögg)... Var ett tag sedan jag visade lite bilder hemifrån... Kommer här...


Min vackra Lucia har fått en plats i matrummet med Ubbes lykta brevid sig...


 Idag är det fjärde advent, så nu är alla ljusen tända :-) ... Bara 3 dagar kvar nu sen är det julafton...

 

 Härliga snön lyser vit på gården...

 

Trappen vart ännu mer julig nu när snön äntligen kom... Den ramar in så fint den den gröna granrisgirlangen...

 


Whiskeyknäcken... Ser bra ut här, men ville tyvärr inte stelna :-( ...


Chokladglöggtårtan när den precis kom ut ur ugnen... Var god med grädde till... Mums...

 

Granen på plats... Bara pyntet som saknas...

 

Och här pyntas det för fullt av pojkarna... 



Och nu är vi färdiga :-), de 3 "designerna" är nöjda... Mamma myser när hon ser glädjen i deras ögon när granen pyntas...


Resten av dagen har jag bakat, plockat lite och handlat all julmat som sagt... Handlade julmaten på under 30 minuter... Man passade på när det var som minst folk, vid 19.00 på Willys en söndag kväll... Så nu är det bara att slappa så gott som de nästkommande dagarna... Har 1 julkapp kvar att köpa till svärmor och svärfar, och så de små strumpklapparna till pojkarna... Allt skall slås in, men det är bara skönt att sitta en kväll och pyssla med den biten... 

Nu väntar ett bad med älsklingen med IKEAs skum i... Den luktar vinter och är härligt skummigt...


Många varma kramar Linda

Inga kommentarer: