Laga Arlas knäck till Julen

tisdag 15 december 2009

Hej mitt vinterland, nu är DU här!!!

Hej mitt vinterland, nu är jag här

Nu biter frosten i min kind, ty kall är kvällen
Hej mitt vinterland, se månen där
Den lyser kyligt kring, på mörka himlapällen
 
Bjällrans klan nu friden stör
När vi genom skogen kör
Bofink uti granens topp
Förlåt att vi väckte dig opp
 
Hej mitt vinterland nu är jag här
Och vinter håll i dig
Nu blinkar stugans ljus mot mig
I mitt vita vinterland

Bjällrans klang nu friden stör
När vi genom skogen kör
Bofink uti granens topp
Förlåt att vi väckte dig opp

Hej mitt vinterland nu är jag här
Och vinter håll i dig
Nu blinkar stugans ljus mot mig
I mitt vita vinterland
I mitt vita vinterland



Igår kom ÄNTLIGEN snön hit till Borlänge... Är så UNDERBART... Fick sopa av bilen imorse men vad gör det? Är ju så vackert nu med snön... Snacka om att julkänslan fick sen en kick :-) ... Nynnar och lallar och trallar och njuter...

Maken är dock inte riktigt lika glad... Men pojkarna är lyckliga dom i alla fall...



Nu har vi jul, här i vårt hus :-)






Många varma kramar Linda


1 kommentar:

Karin sa...

God jul!

Du har väl inte missat Bagerskans julkalender? Fylld med recept, tävlingar och annat juligt!

www.bagerskan.se

Kram Karin