Laga Arlas knäck till Julen

tisdag 30 november 2010

Full rulle

Nu är det efter en veckas stillestånd extra full rulle för mig... Har varit lite dålig med uppdateringar här, dels p.g.a. sjukdom hela förra veckan, dels p.g.a. tidbrist då jag varit bortrest i helgen och skall nu ta igen hela förra veckan och hela helgen... Man har så mycker man vill hinna och timmarna är så få... Önskade jag kunde ha semester hela noveber och december och bara få njuta av att göra jul ;-)..

Lite har jag hunnit med i alla fall... I matrummet står en korg med mina vackra paket från min hemliga tomte i Julswappen (kalenderswappen)... Röda med vita små söta hjärtan på... Och imorgon är det dax att öppna första *yahoo*... Längtar så... Oh jag vet 3 pojkar som är lite avis på mamma ;-) ...

Mina vackra paket

I söndags var det ju faktiskt första advent... Och i och med att handbollen inte gick så bra så hann jag hem för att fira advent på sedvanligt sätt... En snabb runda runt stan och julskyltningen som jag tyvärr tycker är värdelös... Men jag vill trots allt ner och gå ett var ändå... Jag, Ubbe, Casper och pappa vart det bara i år... De stora ville inte alls och bror han gav upp redan för något år sedan...

Men sen är det adventsfika hemma hos oss... Julmust, pepparkakar, saffranslängd och kladdpepparkaka med grädde... Dock färdigköpt allt då jag inte haft varken tid eller ork att sätta igång baket... Men ÄNTLIGEN hittade jag Frödinges kladdpepparkaka op Ica Maxi här i Borlänge... MUMS MUMS... den får 5 av 5 mandlar...

Ubbe och rasmus vid fikat

I fredags fick jag hem min vinst :-) ... Men hann inte fota den förrens igår... Tack Mindi :-) ...

Albumet jag ska fylla i och ge till någon som är speciell åt mig

Idag har jag pyntat lite mer på mitt kontor oxå... Så nu börjar det bli riktigt juligt där med... Spelar julmusik och har ljus tända... Och utanför fönstret lyser den härliga snön vit och termometern visar -15 grader... Riktigt härligt vinterväder... Och idag tror jag solen kanske ikar fram lite oxå...

Men nu ska jag åka och handla mat och bakgrejor till glöggfesten jag ska ha på lördag...

Många varma kramar Linda

2 kommentarer:

Maries Pyssel och Jul sa...

Fina julklappar du har fått!

Stockholmsjul sa...

Vilka söta paket! :)