Laga Arlas knäck till Julen

lördag 20 november 2010

Lite om resan och en massa jul :-)

Även om det är en julblogg vill jag berätta lite om våran sol resa... 
Vi hade soligt och fint och badade och shoppade...
 Här är älsklingen och Casper på flyget ner...

 Stoffe och Rasmus lyssnar på filmen...

Mat på uteplatsen på hotellet... Mos och skinka...

 Julen har kommit till Gran Canaria oxå :-) ... Köpte en löpare på marknaden i Puero Mogan...

Och så här såg det ut på ett annat ställe...

Nog om sol och semester... Nu är det ju snart jul :-)... Och jag har lite smått börjat dona inför första advent då jag ju är bortrest hela nästa helg...

 Brickbordet är nu Glöggbordet :-) ...

 Årets adventsljusstake redo för nästa söndag då det skall tändas det första ljuset...

 Några små söta tomteflickor fick komma fram redan idag för lite fotosession ;-)...

 Hittade en perfekt plats år mormors gamla julkrubba :-) ...

 Handlat lite idag oxå... Dessa vackra bordstabletter hittade jag på Jysk och kommer ligga på julbordet...

 Mormor har köpt chokladkalendrar till grabbarna... Cars till minstingen som är tokig i den filmen...

Invigde min nya härliga mugg med lite varm choklad och vispgrädde... Mumma...

Sen till middag så invigde vi gröttallrikarna oxå för Casper hade beställ tomtegröt... Mammas goding längtar oxå till jul... Julmusiken poppar ur högtalarna och snön faller utanför fönstret... Vilken underbar dag... 

Ja förutom att julmarknaden var en stor FLOPP... 7 stånd totalt: 1 som sålde kolbullar, 1 med senap, 1 med Aloe Vera, 1 med korgar och träsniderier, 1 med ost, 1 korvvagn, 1 med honung... Det var allt... Får 1 av 5 mandlar... Den mandeln kommer från all reklam dom hade gjort för det lilla som var...

Igår skickade jag packet med kalendern till den jag är hemlig tomte åt i Julswappen 2010... Nu är det bara en julkapp till en annan hemlig vän i den andra julswappen jag är med i som skall fixas :-)... Mmmmmmm så kul det här är... NJUTER för fulla muggar...

På tal om att njuta så kan jag rekommendera The Snow Grouse, en härligt god whiskey som kommit ut... Den ska drickas kall och har en touch av vanilj i smaken... Passa kanon till jul :-)... Den får 5 av 5 mandlar...

Många varma kramar Linda

2 kommentarer:

Fotgraferande fembarnsmamma sa...

Hej!

Jag skickar in hos de som är med i swappen. Så spännande!

Kram Maria
http://www.mariasdagbok.blogspot.com/

Victorias Julblogg sa...

Vilka härliga bilder!