Laga Arlas knäck till Julen

onsdag 3 november 2010

Utmaning, ja visst hakar jag på oxå :-)

Har på de flesta julbloggar jag (slaviskt) följer sett denna utmaning... Tar mig väl an den jag oxå då ;-) ...

Pepparkakor – Lussebullar
Pepparkakor är BÄST...

Skumtomtar – Knäck
Gott med båda men hemmagjord knäck är mumsigt...

Ischoklad – Marsipan
Ischoklad har jag bara precis lärt mig äta...
Köttbullar - Prinskorvar
Kan inte vara utan endera på julbordet...

Julkorv – Julskinka
Julskinka är bara ett MÅSTE...

LaxSill
Kan inte välja, måste ha båda :-) ...
Revbenspjäll – Janssons frestelse
Janssons äter jag inte...
Paradis – Aladdin
Mest gott i den...
Rullsylta - Pastej
Eller mormors kalvsylta (men tyvärr finns hon inte hos oss längre)
GlöggJulmust
MÅSTE HA BÅDA!!!
Rödbetssallad – Dopp i grytan
Ingn fan av endera här...


Ris a la malta – Risgrynsgröt
Maltan blir för stabbig på nå sätt...


Äpplemos – Senap
Klarar mig utan båda, äter inte alls senap...
Hemma - Borta
Hemma i mitt julpyntade hus, för mamma och pappa har ju sålt sitt och flyttat isär :-( ...
Utomlands - Sverige
Vart annars?????????????????????
Ge - Få
Älskar att ge, men visst är det kul att få oxå ;-) ...
Mysteriet På Grevieholm - Dieselråttor & Sjömansmöss
Ingen, Trolltider det var grejor det... Eller Albert & Herbert...
Chokladkalender - Paketkalender
Roligast såklart...
Plastgran - Äkta
Har dock en plast, men vill ha en äkta...


Arne Waise - Ernst
Arne är alltid Arne...
Jag lär väl vara sist att svara skulle jag tro ;-) ...

Många varma kramar Linda

Inga kommentarer: