Laga Arlas knäck till Julen

fredag 21 oktober 2011

Kameleont

Jag har kommit fram till att jag är en julkameleont... I vanliga fall är jag ROSA men så här i slutet på oktober och början på november så händer något... Jag förvandlas till RÖD så det bara visslar om det... Och det är två färger som jag sedan jag var lite aldrig gillat tillsammans... Det skär sig enormt i mina ögon... Så de rosa kläderna åker undan för att istället låta de röda komma fram...

Glöggen slank ner fint igår, mums... Det jag saknade var en pepparkaka till så det lär inhandlas snart... Papparkaka med en skiva brieost på är ju mums till glögg... Idag ska min kära kompis Kalle ta en tur in på systemet åt mig och köpa Blossas småflaskor med årgångsglögg... Här i stan på systemet säljs inte dom, men i grannkomunen där han jobb gör dom... Jippi...


Många varma kramar Linda

Inga kommentarer: