Laga Arlas knäck till Julen

söndag 13 november 2011

Årets adventsljusstake


Har idag gjort klart årets adventsljusstake... Eftersom jag älskar att tända ljus så måste det vara stora blockljus... Ljusen har jag köpt på Biltema och sedan dekorerat med ljusdekorer från Panduro... Fatet som ljusen står på har egentligen ett ganska fint julmotiv men jag ville ha lite mer så det fick bli en hel del glitter och ett gäng röda julgranskulor... Enkel men stämningsfullt... Och kan tändas varje dag utan problem :-) ...


 På Jotex har jag även inhandlat denna vackra julstake som just nu ger mig ett skön härlig julstämning... Och bredvid den står dagens smak av glögg...


En trestjärning Blossa starkvinsglögg spetsad med rom... 


Trestjärning Blossa glögg spetsad med rom har en lite torrare och lite eldigare smak än vanlig glögg... Inte lika söt med en liten hetta som kommer från romen... Den ska smaka lika gott ljummen till en liten chokladbit som rykande het med mandel och russin... Själv är jag ju av den sortens som helst dricker min glögg varm... Men har faktiskt hittat ett recept på en drink med kall glögg som jag skall testa på min glöggfest... Återkommer med recention av den efter det :-) ... I alla fall så får det bli 4 av 5 mandlar på den här glöggen... Fortfarande är det Blossa 08 (blåbär) och Dufvekrooks Chili/Choklad som är favvisarna...

Efter att ha suktat i många många år efter en egen adventskalender från Body Shop har jag nu äntligen gjort slag i saken och unnat mig en... Så från och med 1 december kommer jag få öppna en lucka i den och även öppna ett paket från min hemliga tomte i Julswappen... Nyfiken till tusen... Har snart fått ihop hela paketkalendern jag skall skicka till ........................ Ja det ni ;-) ...


 Tar en kort liten titt i min lägenhet igen oxå så här... Har fått upp de underbara korten på mina härliga underbara älskade pojkar på väggen bakom soffan... Mellan sitter två vackra ljuslycktor som underbara Hanna gett mig i inflyttningspresent... Soffan pryds av några vackra julkuddar...


Idag har Hanna varit här och scrappat lite, fick ihop 5 hela julkort... Och så här stökigt blir det... Men gud så kul vi haft... Och en hel del julmusik som inspiration har poppats ut ur datorn...


Tack alla som tittar in och lämnar så härliga kommentarer... Jag är tyvärr dålig på att svara på alla men jag är sååå lycklig för att någon gillar det jag bloggar om...
 
Många varma kramar Linda

8 kommentarer:

Tomtens Dotter sa...

E tu Brutus * 2 :-)

Jag har samma lika ljusdekor som du på adventsljusen.

Och även jag är med i julswappen i år (första gången). Har slagit in de sista paketen ikväll och lagt dem i lådan.

Amandas jul sa...

Vad fin adventsljusstaken blev!

Jag har också köpt en kalender från The body shop, och längtar verkligen som en tok tills det är dags att öppna :)

Julklapparonline.com sa...

Vill du vara med i listan Sverige bästa bloggare? Läs mer och anmäl dig på http://julklapparonline.com/bloggar-om-jul

Mindi sa...

Det är detta som kallas JULSTÄMNING! :)

Kram
M I N D I

Pst....
Du vet väl att vi kör TJUVKIK på Julswappsbloggen nu:
http://julswappen.blogspot.com/
Om du inte redan har lagt upp det så hoppas jag att vi får se din tjuvkik det närmaste. :)

Stockholmsjul sa...

Åh Body Shop kalendern har en vän till mig, en riktig dröm julkalender enligt mig!

..:::Ulle:::.. sa...

Åh här fick man lite julkänslor! Tack! =)

Visst blir det stökigt när man pysslar! Men det är det värt. :)

Jag surfar runt bland oss swappare och bokmärker genast din sida.

Kram Ulle

Johanna sa...

Vad fin ljusstake :)

Emelies Christmas sa...

Åhh så mysiga bilder! :)