Laga Arlas knäck till Julen

söndag 27 november 2011

Första Advent

 Då var första ljuset tänt...


Har till och med fått lite snö idag, började som regn... Men för första gången i mitt liv har jag inte varit ner på stan på julskyltningen... Det hällregna då så det kändes inte alls juligt... Men som tur var så under vårat vanliga adventsfika med pappa, lillebror och barnens pappa så gick det över mer och mer till snö... Jippi...Först lite tomtegröt och sedan lussekatter och pepparkakor som sköjdes ner med julmust...

Har varit trött idag efter en underbart trevlig kväll och natt igår i mina goa vänners sällskap... Min årliga glöggfest som blandades med inflyttningsfest i år vart succe :-) ... Åhh så många fina mysiga inflyttningspresenter jag fick... Och vilken julkänsla vi skapade trots hällregnet...

Tack alla underbara vänner som förgyller mitt liv...

Bjöd på:
Bubblande glöggdrink
4 sorters varm glögg, 2 stark och 2 lätt
Mandel och russin såklart
Pepparkakor med brie
Pepparkaksmuffins med lingongrädde
Saffransskorpor
Clementiner
Kryddiga mandlar som jag hittade recept på här Julpysselstaffetten, Henni henni
After eight
Toffifee
Ischoklad
Skumtomtar

Och självklart julmusik och lite spelande... Idiotkunskap och Mat spelet... 2 roliga frågespel som vart succé...  Men att vara uppe till 03 gör sin rätt... Bäst att sova lite innan jobbet kallar imorgon...

Trevlig första advent alla...


Många varma kramar Linda

3 kommentarer:

Emelies Christmas sa...

Mysigt :)

Erica AKA Tomtens Dotter sa...

Den där bubblande glöggdrinken blev jag nyfiken på... Recept?

TinaGustafsson.com sa...

Jag blev också nyfiken på den bubblande glöggdrinken, har du möjlighet att lägga ut receptet på den? :-)