Laga Arlas knäck till Julen

lördag 3 december 2011

Lite mer hemma hos mig bilder kanske??

 Tänkte visa lite mer julstämning från min lägenhet... Trivs så bra här så...

 Mina älskade tomtar som min älskade farfar gjort har fått en hedersplats ute på balkongen... Lycktorna fick en mysig effekt när jag placerade mina gamla badrumsskåp bakom... Dom ska på tippen så småningom, inte de vackraste sakerna precis ;-P ... Speciellt tapeterna som dom satt på sidorna, vilket även satt på väggen i hela badrummet när jag flyttade hit... HUVVA... Badrummet är numera vitt och vackert... 

I hallen har jag satt upp en tavellist som är juligt dekorerad...  Lite orkestertomtar, små julstärnor, ett vackert halmhjärta och några ljus som lyser...

Hade ju en bunt med matglada tomtar som passade perfekt på köksfläkten...

Imorgon är det äntligen dax för den enda riktiga julmarknaden här i närheten... Den i Falu Gruva... Jag älskar den marknaden... Den är full med hantverk, härlig mat och en massa julstämning... Me like a lot !!!!!!!!!!!!!
Får 2 goa vänner med mig oxå så det gör ju inte saken sämre...

Får ju öppna 2 mysiga kalendrar varje dag och vilka härliga saker jag får i min julswapp... Love it... En härlig julig temugg, 2 underbara teer och en söt julig skål med mumsig choklad i... I Body Shop kalendern har det varit en liten flaska shampo, en mascara och eyemakeup remover... Längtar varje kväll till nästa dag och nästa paket... Ett stort tack till min Tomtemor som förgyller mina dagar med så härliga saker... 

Lite filmrecention:


Jag och en kär vän kollade på The Family Stone igår... Den handlar om en lite annorlunda familj som firar jul tillsammans... Och ena sonen har med sig sin nya flickvän, spelad av Sarah Jessica Parker, en lätt snobbig brud som har en förmåga att harkla sig stup i kvarten... Modern i huset spelas av Diane Keaton och hon är lite skeptisk till sonens val...

Den var rolig, tänkvärd och full med julstämning blandat med en hel del dråpligheter... Den får 4 av 5 mandlar i betyg av både mig och min vän...

Många varma kramar Linda

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har du sett Postens julkortskampanj på webben? Fota levande grisar och tomtar, direktsända från en lada i Småland, och skicka som riktiga julkort hem till alla kompisar. Massa härlig julstämning! Spana in sajten här: julkortifarten.se

Mindi sa...

Men åh vilka fina tomtar. :) Förstår att du gillar dem!

Kram
M I N D I

P.S
Saknar dig på Julswappen. ;)
D.S

julstugan sa...

God fortsdättning!