Laga Arlas knäck till Julen

lördag 22 september 2012

Smakning av Blossa 12

 Sitter nu här med en mugg varm Blossa 12... Fin vit glöggsmak, man kan känna en hint av azuren och ingefäran... Dock så önskade jag mig en lite mer "brännande" ingefärssmak än det är, jag som älskar ingefära ;-)... Men gott är det... Den får av mig 4 av 5 russin... Favoriterna: Blossa 08 (blåbär) och Dufvenkrooks ChiliChoklad (lättglögg) håller fortfarande...

Har skapat ytterligare ett julkort idag... 


Samma härliga stämple men i andra färger.... Till skapandet blev det en mugg:


 Varm choklad med grädde... Vi var lite fryssna älsklingen och jag efter en tur på Borlänge marknad i regnet och sedan en tur på storloppis i Falun... Där storshoppade vi, totalt 12 kr gjorde vi av med...


 Bland annat denna äldre tidning om julen för 5 kr, och en tomteljussläckare även den 5 kr... De andra 2 kr var 2 böcker... Storshoppare som vi är ;-)... På marknaden vart det lite inköp till årets julkalender till julswappen där jag troligen komemr medverka även i år :-)... Är något jag kan rekomendera... SÅÅÅÅ mysigt att få öppna ett paket varje morgon... Man känner sig som ett barn på nytt :-P...

Älsklingen tycker jag är lite knäpp som börjat fundera på julgardiner, julkort, glögg mm... Men han har ju inte upplevt en hela förberedelse perioden och julen än med mig... Så nu ska han få lära sig lite nytt, hehe...

Många varma kramar Linda

2 kommentarer:

Maries strålande jul sa...

Låter som en mysig dag, fint julkort!

EeeBee sa...

åh vad härligt det låter! Det är ju det här som är det bästa med hösten.