Laga Arlas knäck till Julen

torsdag 8 november 2012

Årets Julklapp - Mauro Scocco


Sitter och lyssnar på Mauros härliga röst och njuter av hans nya skiva: Årets Julklapp... 

" Årets Julklapp släppt digitalt
Nu finns "Årets Julklapp" ute digital och skivan släpps i dagarna på Coop.

På albumet har Mauro Scocco bjudit in Sarah Dawn Finer, Plura och Tomas Andersson Wij som gästartister.

Mauro har skrivit nästan allt material själv på albumet. Han har sedan tidigare komponerat julsånger till bland andra Peter Jöback och Totta Näslund. Mauros absoluta julfavorit genom tiderna är Ulf Lundells ”Snart kommer änglarna att landa”. "

01 : Tomten - Intro
02 : Änglar i snön
03 : Årets julklapp!
04 : Grand Hotel
05 : Viskar en bön
06 : Då är hela världen vit
07 : Första snön är alltid vitast
08 : Julkort från New York
09 : Stilla Natt
10 : Snart kommer änglarna att landa
11 : Snökristaller
12 : Bella notte


En ljuvligt härlig skiva med massor av stämning... Så den får 4 av 5 mandlar av mig... Passar perfekt till en mugg med Blossa 12 och en liten pepparkaka...

Min älskling kallade mig julnörd, han har inte vant sig ännu ju då han kom in i mitt liv mitt under julen förra året... En jul som inte var som vanligt då jag precis separerat... Men i år ska han läras upp :-P... Har ju fått honom att köpa nya fina julgardiner både till hans kök och hans vardagsrum/sovrum... Jag fick dock bara tag i till vardagsrummet, de jag hade kollat ut till sovrummet hade tagit slut, snyft... Får leta vidare... 


Scappade ihop en liten ljuslykta som jag satte ett batteridrivet blockljus i... Vågade inget annat ;-)...


Måtte det komma lite snö snart så världen lyses upp och blir vacker...

Många varma kramar Linda

3 kommentarer:

Jessica sa...

ÅH!!! Vilken bra julklapp med Mauro!!!

Och vilken superfin lykta - va duktig du är!!!

Gurkiss sa...

Jätte fin lyckta du har gjort :)

Japp visst har jag mallar på lycktor som jag har gjort. Där emot har jag glömt att spara mallen jag ritade till taket på den ena.

Jag hade tänkt lägga upp mallarna i bloggen men det känns fel när jag inte har tak mallen. Får se om jag hinner rita till en ny och prova ut.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Arvid Andrén sa...

Intresserad av länkbyte? Jag har en julblogg. Maila mig om det är intressant.
arvidandren@me.com